Monday, June 6, 2011

Itu lah pentingnya English Education

Pagi tadi dengan hati gembira,
jalan-jalan pusing Bangi dengan harapan nak membeli barang-barang untuk membuat kerja hari nie..
Bajet time nie, memang ada la kan semua barang yang nak dibeli..
Bila masuk satu kedai yang dah di spot untuk beli barang tuh,
tiba-tiba tengok rak display semua barang tuh kosong gila..
Nak sedapkan hati time tuh,
aku cakap la,

"Kedai nie pun dah lama aku tak datang, maybe diorang dah ubah susunan stok-stok kot"

Dengan gagah, aku pusing satu kedai cari jugak barang tuh..
Last-last, aku give up...
Terus tanya orang yang jaga..
Jawapan dia,

"Owh, stok memang dah lama habis"

Crap!!!
Aku dah janji dengan orang untuk setelkan hal tuh hari nie..
Tapi barang pulak takde..
Serius mati..
Aku terus blah daripada kedai tuh,
cari kat kedai berdekatan yang lain,
dengan harapan ada la jual barang-barang yang dicari..
Setelah sepuluh kali pusing area Bangi,
(Okay, tipu.. Tak sampai sepuluh kali)
memang sahih lagi nyata,
takde kedai lain yang jual..

Nak tak nak,
terpaksa la guna kaedah terakhir..
Cari supplier barang tuh terus..
Then,
aku patah balik ke kedai yang aku dah spot mula-mula tadi..
Masuk kedai terus cari Manager,
(Ceh, bajet time nie macam aku orang penting la nak jumpa manager terus kan)
Malangnya, manager kedai tuh dah keluar,
probably dah gerak lunch..
Yang tinggal kat kedai tuh adalah seorang jer staff,
tuh
pun b*ngl* kot..
Aku pun slumber tanya,

"Barang tuh memang takde stok ekk?? Company apa yang supplier barang tuh??"

Jawapan yang aku dapat,

"Mau tau bila barang tuh punya stok sampai kaa??"
(Sabar jer la, aku tanya soalan lain dia bagi jawapan dengan soalan lain)

"Bukannnnnn, saya nak tau nama company yang supply barang yang saya nak tuh"
(Nada suara aku time nie memang tengah tahan kesabaran nie..)

"Owh, supplier punya company.."
Jawab b*ngl* tuh..

Okay, lega aku sikit time tuh sebab dia faham soalan jugak akhirnya..
Dengan yakin dan pastinya,
(ambek ko, dah yakin pasti lagi)
dia jawab,

"BIG CALTRES"

Aku,

"Hah?!?"

Dia ulang,

"BIG CALTRES"

Aku,

"Boleh tolong eja kan tak nama company tuh??"

Lagi dia jawab,

"B-I-G C-A-L-T-R-E-S"

For your information,
mamat b*ngl* nie bukan eja perkataan tuh pun,
dia just sebut sepatah-sepatah..
Bajet aku dapat tangkap nama company tuh..
Adoi..

Sudahnya, aku suruh dia cari company tuh punya resit,
dengan pantas dia terus pergi kaunter selongkar buku-buku rekod..
Alhamdulillah, ada la dia jumpa resit company tuh,
dan terus bagi kat aku...
Okay, resit yang dia bagi terang-terangan mempunyai nama,

BAKERS' CHOICE

Aku pun diam je la time dapat resit tuh,
Serius time tuh aku memang positif gila,
ingatkan dia sebut nama company lain kot yang supply barang-barang yang aku nak tuh,
dia tertukar nama company Big Caltres dengan Bakers' Choice kot dalam kepala otak aku time tuh..
Dan aku pun syok la menyalin alamat company Bakers' Choice tuh,
tiba-tiba mamat b*ngl* nie dengan yakin lagi sebut sambil menunjuk ke arah tulisan Bakers' Choice,

"
BIG CALTRES"

Dan aku hanya mampu ternganga..

2 comments:

catconda said...

hebat encik b*ngla*. bravo! @_@ *juling bersama walaupun tidak brada d tempat kejadian adehh*

niaharaf said...

muahaha!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails