Sunday, February 1, 2009

...hari berhibur...

hari pertama dalam bulan februari... rasa macam baru semalam jer masuk tahun 2009... cepat betul masa berlalu kan... kalau aku study dekat area wilayah kan best... 1 februari merupakan cuti umum.. dan cuti hari nie akan dibawa pada hari esok... pergh, best gile... dah la dapat mid sem break sekarang nie, tambah lagi satu hari cuti... memang best... hehehe...

hari ahad sepatutnya menjadi salah satu hari yang paling menggembirakan dalam hidup nie... ye ah, cuti hujung minggu kan... tapi, dalam dunia belajar nie memang amat-amat la membosankan... hari ahad merupakan hari yang paling aku tak nak lalui... sebab...? keesokkan harinya adalah hari isnin... so what...? ade pe plak dengan hari isnin...? untuk budak2 architecture ukm, hari isnin merupakan hari studio kitorang... so, memang la amat mendebarkan jiwa dan raga bagi mengharungi hari isnin nie... lagi2 kalau bercerita pasal subjek design... huh, kecut perut aku dibuatnya... ye ah, aku bukan gifted dalam bab2 mendesign nie... hahah...

hari nie aku masih meneruskan segala kerja yang separuh jalan (separuh jalan la sangat... kalau nak diikutkan, suku jalan pun tak sampai rasenye... hahah). semua kerja nie membuatkan kepala aku semakin kusut masai... (wujud ke perkataan kusut masai untuk kepala...? mati aku kalau cikgu bm aku baca nie...). padahal kalau aku start semua kerja nie sejak hari pertama cuti, confirm dah dapat relaks dah last2 day cuti sebelum start kelas balik nie... tapi, semua benda tue tak berlaku... aku mesti tunggu last minute gak nak siapkan semua kerja nie... hahaha... memang sah orang malas... pastu bila dah last minute, menagih simpati kat friendster dengan facebook... buat shoutout or status pelik2... hahah...

hurm... rindu plak rasenye kat zaman matrik dulu... hidup aku dulu mase belajar kat matrik beze gile dengan kehidupan aku kat ukm nie... mase matrik dulu, hidup jauh gile daripada keluarga... mana taknye, matrik aku kat changlun, kedah... dah penghujung kedah aku rasa... kekadang masa aku study malam2, bukak siaran radio malaysia, boleh plak overlap dengan siaran radio thailand (kelakar gak kalau diingat kan kembali...). sebelum aku masuk matrik tue, memang aku tak pernah tau pun wujud nama tempat tuue kat kedah... lepas dah masuk baru aku tau... orang kat luar sana plak, rasenye kalau tak pernah sampai kedah, confirm tak pernah dengar nama tempat tue... confirm dorang ingat changlun tue dah masuk kawasan thailand... hahah... walaupun masa belajar kat matrik dulu akau rasa jadual pack gile tiap-tiap hari, tapi memang aku enjoy sepanjang masa kat sana... 1st time ah katakan duduk kat asrama... excited ah sket2... heheh...

then masuk jer ukm, aku ingatkan sama je la kehidupan aku masa matrik dulu... tapi sebaliknya pulak yang berlaku... dengan kehidupan siang malam aku tunggang terbalik... kalau nak diikutkan, aku masa matrik dulu, memang selalu tido on time... before pukul 12 confirm aku dah terbongkang atas katil... tapi kehidupan kat ukm, start pukul 12 tengah malam ah, aku baru dapat buat kerja... pukul 12 tengah malam tu ah baru ilham nak datang... lagi2 kalau nak buat design... (ayat menipu dan hipokrit... padahal start kul 12 tengah malam tue ah aku gerak main ping pong kat area kejut tue... hahaha). then jaga sampai la ke waktu subuh... lepas subuh baru start tido... hahaha (padahal kekadang dengar azan trus tido.. tak sempat nak sembahyang pun... hahah... kantoi...). tapi lepas dah berapa tahun nie, ok gak ah... dapat gak la membiasakan diri dengan kehidupan camnie... ntah ape aku mengarut pun aku dah tak tau... hahah

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails