Sunday, May 8, 2011

...hadiah terbaik untuk seorang ibu yang sempurna...

10 pagi...
Alamak, dah pukul 10 lah pulak..
Mak aku nie mesti tengah minum pagi..
Biasa ah, kerja kerajaan kan...
Macam la kau tak tau...
hahaha...
Tapi handphone tetap call jugak...

"Hello, boleh bercakap dengan Puan Samiah Abd Rahman??
(Okey, tipu gile... Takda maknanya kau nak bercakap dengan mak sendiri sampai sebut nama penuh mak kau kan...)

Jawapan
"Sebentar"

Sambil lagu yang entah apa-apa berkumandang sementara menunggu panggilan disambungkan...

"Ermmm, Puan Samiah takde dalam office"

"Takpelah, terima kasih"

***

12.58 Tengah Hari
Dah nak dekat pukul 1 lah pulak...
Sempat lagi ke nak call nie...
Ah, try jer la call...
Mana tau mak aku still ada kat office...

"tut, tut... tut,tut... tut,tut..."

Okey, time nie bukan jer mak aku,
malah, dengan receptionist-receptionist sekali dah takdak...
Keluar lunch agaknya...
Masalah betul...

***

5.10 Petang
Mati aku...
Dah lambat sepuluh minit nie..
Mesti mak aku dah tunggu lama kat bawah office...
Terus call office mak aku lagi...
Padahal dah tau mak aku dah keluar office...

"tut, tut... tut,tut... tut,tut..."
Receptionist Jawab,
"Pejabat P**, boleh saya bantu??"

"Tolong sambung talian kat mak aku!!!"
(Sebenarnya ayat masih sama seperti yang mula-mula tadi, tapi tak nak nampak cliché katanya)

Macam biasa, lagu berkumandang lagi...
"Owh, rasanya dah takda siapa kat pejabat... Telefon tak berjawab"

"Okey, terima kasih"
Sah, mak aku dah tunggu lama kat bawah office..
huhu...

***
Itulah perkara-perkara yang kerap berlaku dalam masa satu hari...
Semata-mata nak cakap dengan mak aku...
Setelah menimbang buruk dan baik (padahal sebab perkara buruk jer kan),
maka hadiah untuk emak aku pada tahun ini adalah,
tada
:~


Senang sikit kalau mak aku ada handphone sendiri...
Diharapkan, kejadian seumpama di atas, dapat dielakkan selepas nie...
Akhir kata,


AKU SAYANG MAK AKU ;)

5 comments:

boneka said...

nice...

pareed omey said...

haha..mmg ptt mak ko ade hp..senang t ko nak carik..

Izuan Idris said...

@boneka: tq

@pareed: taw xpe.. dari dulu lagi mmg payah gile nak contact mak aku start jer mak aku jejak kaki keluar rumah..

pareed omey said...

mak aku, bg enpon de letak merata.xbwk pom p keje ke kluar ke..sme je..ekeke

niaharaf said...

sweet gila kau. aku nak bagi mak aku enpon tu gk tp mak aku tak kan nk tuka torch dia ngn aku hahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails