Thursday, May 5, 2011

Pertama kali...


Sambungan entry Reunion Sekolah Rendah oleh Nur Hazimah~
(suka-suka sambung entry orang di blog sendiri)
hahaha...

Okey, sebenarnya aku bukan nak sangat buat entry ni...
Cuma rasa macam kurang lengkap pulak entry cik Nur Hazimah tu..
(suka hati kata entry orang tak lengkap)...
Sebab lepas makan-makan tuh ada aktiviti lain pulak berlaku..
Jeng... jeng... jeng...
Yela, selepas aktiviti makan-makan sehingga kenyang sampai tak larat nak bangun daripada tempat duduk masing-masing kat restoran arab tuh (ayat sarcastic sangat),
aku pun bertanya..

"Aktiviti lepas ni apa weyh??"

Tapi, sorang pun tak bagi jawapan...
3, 4 kali jugak la aku rasa aku ulang soalan yang sama...
At last, jawapan yang aku dapat..

"Tak tau"

So, dengan kuasa Veto yang aku ada..
Aku pun mengajak semua budak-budak yang masih berada di situ untuk ber-karaoke...
Itu pun, tak semua yang join...
Ada yang nak pergi titiwangsa la, nak balik angkat kain la, nak balik sebab nak tengok konsert AF la (okey, aku tipu!)..
Namun, aktiviti karaoke tersebut berjalan dengan jayanya..
Mari intai antara muka-muka yang tanpa segan silu telah menyumbangkan suara pada hari tersebut dan merangkap pelapis bagi kategori penyanyi lelaki dan wanita terbaik AIM 2012...

Kategori Penyanyi Lelaki Terbaik..

Azad Majid

Hasnullail Jaafar

Aku (low profile ah konon gambar blurry2)

Kategori Penyanyi Wanita Terbaik

Nur Hazimah


Nurr Syahnaz dan Zarifah

Arfah Hanim


Quote best daripada Azad Majid petang tuh adalah,

"Rasa 2 jam ni lama lah pulak"

Maunya kau tak rasa lama..
Dah aku dengan kau jer yang balik-balik pegang microphone...
Memang la rasa lama...
Cuba 7-7 yang ada dalam bilik karaoke tuh nyanyi sorang-sorang ikut turn,
sah-sah 2 jam tuh macam 20 minit jer...
hahaha...

Okey..
Kalau melihat tajuk entry tersebut berbunyi pertama kali bukan...
Sebenarnya niat aku nak bercerita pasal pertama kali aku masuk ke pusat karaoke..
Ya, 1st time...
Masa tuh rasa macam virgin betul ah..
Suci dan tak tercemar dengan pusat-pusat hiburan nie...
Bak kata orang Perancis, Naïve..
Tapi...
Itulah sesi karaoke paling daring dan sexy yang pernah aku terlibat..
Sumpah aku tak tipu,
kalau aku tipu berat badan aku naik 10 kilo dalam masa 2 hari!!!

Pusat karaoke pertama yang aku kunjungi adalah,

El Cavalo, photo by google

Pusat karaoke (dan Bar sebenarnya) yang terletak di Jalan Pasir Kaliki, Bandung, Indonesia..
(agak daring kan sebab sekali dengan bar tuh)
Tuh baru sikit,
Tak cukup dengan ber-karaoke kat situ,
beberapa orang member yang ber-karaoke sekali tuh sempat pulak menempah beberapa cewek
indonesia untuk menemani mereka ketika sesi karaoke sedang berlangsung!!..
hah, hambek ko...
kalau dah namanya cewek, faham-faham je la adegan berani mati yang berlangsung dalam bilik karaoke tuh..
Kissing, touching, you name it.. take a pick!
Kalau lah Bandung time tuh dilanda gempa bumi, memang tak sempat bertaubat wa cakap lu...
Tapi tuh semua pengalaman kot...
Penagalaman tuh yang menjadikan ia antara sesi karaoke paling best sepanjang hayat aku...
Hahaha...

Owh, ya..
Last but not least...
Nie
pulak merupakan lagu pertama aku nyanyikan masa mula-mula aku masuk pusat karaoke tersebut..
heheh..

Maroon 5 - This Love
Sh*t, tak tau camner nak post video dari you tube...


8 comments:

Ziema said...

owh vangganya muka aku masuk!! btw..aku sj xnk letak weh aktiviti tu..nmpak mcm lagho sgt haha. lain la g mesjid ke..prtndingan tilawah ke...err

Izuan Idris said...

eceh, yela..
blog ko mempunyai 3000 follower.. tak manis kalau tunjukkan perkara2 lagho ;P

Adian said...

el cavalo? adakah itu time field trip? siapa yg tempah tu habaq maii mamiii (sambil sinsing lengan tunjuk gelang mode mami jarum)

Izuan Idris said...

hah, daring tak field trip ke bandung kitorang??
(mati ah kalo dak2 tuh tau aku pecah lobang kat sini..) hahah

Adian said...

holy shit! siapa yg book tu? lecturer ke? hahahhaa. i need names!

Izuan Idris said...

Kalau nak suh aku kasi tau, kena ade pengerasnya adian.. hurmmmm..

bubba gump perhaps???
LOL

Adian said...

oh hasil penyelidikan, aku telah mendapati nama2 tersebut. whoooaaaaa xsangka.....

Izuan Idris said...

hah?? xsangke?
kalau ikut senarai aku nie, sangka jer..
lol

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails