Sunday, April 26, 2009

...hidup ini terlalu singkat...

21 tahun dan 277 hari...
jumlah masa yang baru aku lalui...
daripada merangkak sehingga mampu berdiri...
daripada berdiri, aku mampu berlari...
berlari tanpa henti...
mencari kepuasan diri...
kepuasan yang tidak mungkin aku capai...
itulah hukum alam...

aku redha...
setiap hari yang berlalu tidak pernah aku kesali...
sehingga tiba satu saat...
saat yang aku tidak pernah duga muncul dalam hidup ini...
saat satu-satunya nyawa aku hampir diragut...
saat itulah membuat aku terus berfikir...
saat itu juga membuat aku terkesima sendiri...

apa yang telah aku kecapi...?
apa yang aku sering hajati...?
apa yang aku kesali...?
apa yang aku rindui...?
apa yang aku sayangi...?
tiada APA yang muncul di benakku tika itu...
hanya Tuhan yang muncul diingatan...

memang benar aku rasa bersalah...
bersalah atas kehilafan diri aku...
aku tidak pernah berasa gentar...
gentar ketika diri meluncur laju membelah laluan...
laluan yang kini menjadi pengajaran...
pengajaran yang akan sentiasa membuka mata...
mata yang bakalan tertutup jua suatu hari nanti...

YA... memang...
memang hidup ini terlalu singkat...

nota kaki: maafkan aku teman... aku hanya insan biasa... yang bisa melakukan kesilapan... kesilapan demi kesilapan menjadikan aku insan kini... namun, jika kesalahan aku itu mengguris hatimu... maafkan aku...



3.46 petang...
fakulti kejuruteraan dan alam bina,ukm...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails