Wednesday, April 29, 2009

...takde tajuk...

aku tengah busy,
niat memang nak study,
tibe-tibe datang seorang makhluk,
makhluk yang aku tak terlintas nak jumpa pun hari nie,
grrrrrr,
spoil terus aku punye semangat nak study nie,
aku tau,
kalau makhluk nie datang jer,
for sure die akan provok something punye lah...

selang beberapa minit,
lepas bayar duit air tin,

'design ko sem nie buat ape?' pertanyaan yang bakal mencetuskan suatu perbualan yang panjang dan berunsurkan mengumpat (tue tak termasuk lagi dia mengangkat dirinya sendiri),

aku dah agak,
mesti dia nak berbual panjang punye nie,
aku jawab nak tak nak,

'community centre' aku paling malas kalau orang datang masa aku tengah serius nak study,
pastu memang aku tau die akan mengutuk orang punye,
memang dah boleh agak orang camtue,
sentiasa ingat dirinya yang terbaik,
tapi hakikatnye... aku malas nak taip, korang boleh fikir sendiri...

lepas tue,
memang kerja-kerja provok dan memburuk-burukkan orang lain pun start,
sangat la clishe (tak tau nak eja clishe),
tak cukup dengan cakap camtue,
tiba masa dia akan mengangkat dirinya sendiri,
ok, whatever,
bla... bla... bla...

'tengok la siape supervisornyer' ayat pujian untuk diri sendiri.

perbualan nie nasib baik tak berlaku lagi lame,
kalau tak,
memang aku muntah kat situ gak,
sambil borak,
mata aku menatap nota dan mesej dengan member aku...




bagi aku,
kalau seseorang tue memang dah bagus,
tak payah la dirinya sendiri mendeclarekan dia bagus,
cukup la sekadar dia kelihatan bagus di mata orang,
tak payah lah bersusah payah bercerita akan kebagusan diri sendiri,
kelak akan menunjukkan sendiri yang dirinya sama jer dengan orang yang dia kutuk...
atau mungkin lebih teruk...?




7.19 petang
taman universiti
geram mode


4 comments:

atom28 said...

hmm.
nape ak tak dapat agak pun sape orang nye..ish2
tapi bek tak tau,nanti mengumpatla plakkan.free2 jer orang tu dapat pahala.

p/s: ak der tag ko kat blog ak.sila buat eh..:P

Izuan Idris said...

lambat la ko nie...
hint 1...
die merupakan salah seorang supervisor untuk subjek topikal study...

hint 2...
suka mengata orang depan2...

hint 3...
mesti suka mengangkat dirinya sendiri...

hint 4...
die tak tau project ape yang kite buat...

kalau dah bley agak, diam2 sudah...
nasib baik beliau bukan kerjanya membaca blog... lalalala

owh, ye... t aku wat menda alah 2...
(walaupun aku xtau camner tag-mengetag nie... huhuhu)

alyaanajwa said...

cam tao ja..hahah weh..smpai ati ko x folo aku!! cheh

Izuan Idris said...

ye la...
skang gak aku folo...
muahahahaha...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails