Wednesday, April 29, 2009

...mengenang masa lalu...

segala tumpuan terarah kepada peperiksaan... cewah start jer ayat tak bley blah... esok merupakan peperiksaan kedua untuk aku semester nie... nak study malas ah plak... kalau tak study, fail ah plak gamaknyer... hish... malas betul...

'aku dapat masuk UKM... course architecture...'

tetibe ingatan aku kembali masa mula-mula aku dapat berita dapat course nie... gembire bukan kepalang... mane tak nye, masa aku check pagi tue, talian infoline cakap aku tak ditawarkan mana-mana tempat kat ipta... mau tak frust menonggeng aku masa tue... bile aku check by sms lak, baru aku tau yang aku dapat masuk ukm nie... alhamdulillah lah... tapi itu lah bermulanya kesengsaraan aku sepanjang aku belajar mengenal erti pembelajaran...

masa sekolah rendah dulu,
aku selalu tengok budak sekolah menengah lalu dekat seberang jalan,
beg kempis,
seluar londeh,
baju sekolah selekeh,
jalan melenggang,
selamber dek jer,
macam orang yang tak payah fikir masa depan,
memang aku suka...

bila aku dah dapat masuk,
persekitarannya langsung tak sama macam aku bayangkan,
beg aku tetap berat,
pakaian aku tetap kemas,
jalan aku tetap laju,
memang selalu kena fikir target lepas abes spm,
masa nie jugak abang aku masuk matrik,
jealous gak la masa tue,
ye ah, masuk matrik setahun jer,
pastu terus sambung degree,
wah, seronok jer hidup...

lepas dapat keputusan spm,
memang aku tunggu ah keputusan upu dengan matrik,
aku memang mengharap sangat dapat matrik,
walaupun aku tau keputusan aku bukan bagus mana pun,
tapi aku tetap berharap,
alhamdulillah,
aku dapat jugak masuk,
walaupun bukan matrik yang mintak pun,
janji dapat masuk matrik,
masa mula masuk jer,
aku rasa tersisih giler,
mane taknye,
aku dak sekolah biase jer kot,
tapi budak lain,
kebanyakan semua daripada sbp, mara etc etc etc,
aku takde kawan,
apetah lagi kawan baik,
hurm... boring nye...

masuk jer ukm,
aku mengharapkan perubahan kehidupan,
ye,
memang aku dapat,
daripada seorang manusia normal,
aku jadik makhluk yang tidak dikenali,
daripada tidur tepat pada masa,
aku jadik makhluk yang berjaga malam,
daripada orang yang rajin study,
aku jadik makhluk pemalas ya amat,
daripada aku kreatif membuat sesuatu,
aku jadi makhluk yang sangat dungu,
arghhhhh,

tapi nie la kehidupan,
kita takkan selalu dapat apa yang kita impikan...




12.07 tengah hari
studio petunia
malas mode...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails