Monday, May 4, 2009

...luahan rasa...

sebentar lagi aku nak bertarung,
bertarung dengan diri aku sendiri,
apa yang aku harapkan,
segala penat lelah menuntut selama ini,
akan membuahkan hasil yang baik...

setelah seharian bertapa,
aku rasa sudah cukup ilmu di dada,
dan aku sudah bersedia untuk berperang,
berperang memperjuang masa depan aku,
aku tak mau lagi duduk di sini,
aku tak mau lagi buang masa di sini,
masa yang aku ada,
hanya cukup untuk melengkapkan sisa-sisa kerjaan yang masih tinggal...

cukup lah setakat ini,
aku dah penat,
aku dah letih,
membenci setiap perkara yang aku buat,
membenci setiap langkah yang aku ambil,
hari-hari yang berlalu,
hari-hari yang akan datang,
semuanya menyedihkan,
semuanya menjengkelkan...

aku sendiri tak paham apa aku taip... hanya luahan perasaan menunggu masa untuk menduduki pepriksaan terakhir aku semester nie... dan harapan aku, biarlah peperiksaan terakhir ini menjadi peperiksaan terbaik yang pernah aku duduki sepanjang menyambung pengajian di sini...





1.21 tengah hari
studio petunia
peperiksaan mode

6 comments:

atom28 said...

wah2..bukan main puitis lagi ayat ko eh..
hahaha...sejak bile ko jadi pemuitis nih???

paper pun layaann..
exam da habis.
skunk concentrate design..
ko stay kat studio ke ko wat keje kat umah??

Izuan Idris said...

takde maknenye puitis...
nie bahase hari2 aku gune per...
muahahahaha...
wat kat studio internet cepat sket...
kuikuikui...

jauh lagi nie nak siapkan keje...
risau tak sempat abeskan jer nie...

atom28 said...

siapkan2.psiko da tgk kim punye..huhu

Izuan Idris said...

hah, tau xpe...
walaupun die duk melangut (de ke perkataan melangut dalam bahasa melayu?) depan aku nie ha, tp aku maintain tak buat kerja...

lalalala...

atom28 said...

kat studio cni lagi la.
che'lan da wat bod ke-3.
yang ak ni rupe bod pun tak nampk lagi.
elevation pun ntah paper lagi.
huhu..

Izuan Idris said...

2 ah...
elev aku xnampak bayang lagi nie...
risaunyer...
brape hari lagi nak submit...
mmg nak giler dah nie...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails