Thursday, May 21, 2009

...untuk Dia...

aku tak ingat tarikh itu...
hari mula-mula aku nampak Dia...
jalan menuruni anak tangga...
berjalan terus ke lorong hitam...

mata terus memerhatikan...
sampai Dia hilang...
orang lain tak perasan...
hanya aku seorang...

kenapa orang lain tak nampak...?
sebab semua orang tak kisah...
tapi aku kisah...
sebab aku kisah...?
ermmmm... entah...

hish...
letih lah...
letih aku mengharap...
harap Dia memandang...
tapi sampai ke sudah...
ada dia pandang...?

ada...
sampai suatu hari...
satu aktiviti menemukan kami...
kami sangat happy...
main sampai lupa diri...

habis jer aktiviti...
Dia angkat kaki...
aku terus memerhati...
sampai Dia hilang lagi...

boleh ke kami jumpa lagi...?
masakan tidak...
belayar dalam kapal yang sama...
sudah pasti bertemu lagi...

hari itu hari isnin...
baru berjumpa Dia kembali...
selepas hampir tiga bulan...
aku pun dah lupa pasal Dia...

tiba-tiba muncul kembali...
tapi Dia tak nampak aku...
hanya aku nampak Dia...
hah...
macam mana tu...?

nampak sangat Dia tak kisah...
aku jer yang lebih-lebih...
tiba-tiba...
Dia pandang...
Gulp...
aku pandang tempat lain...
buat-buat tak nampak...

tindakan bodoh...
dah Dia tengok...
ambik la peluang...
pergi tegur sapa ke...
ini tidak...
terus berpaling...
sengal...

eh...
kejap-kejap...
cuba tengok betul-betul...
aku kenal pakaian itu...
pakaian rasmi negara bangsat...
negara yang menekan setiap penduduknya...
penduduknya itu termasuk aku...





akan bersambung...

10.11 pagi
studio petunia lagi
topical study mode

6 comments:

yin said...

izuan d secret admirer

Izuan Idris said...

berguraukah anda yin...
secret admirer celah mana...

alyaanajwa said...

jiwang seyh!! tp best ar, membuatkan aku tertanya-tanya..haha Dia? cam kenal..gaga

Izuan Idris said...

anda juga pasti bergurau...
aku sendiri tidak mengenali si Dia...
hanya pemerhati jarak jauh...

atom28 said...

aku pembaca senyap

Izuan Idris said...

pembaca senyap lebih baik daripada pembaca yang buta atau pendengar yang pekak...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails