Sunday, May 31, 2009

...aku, Dia dan...

'???'

arghhhhhh...
sialan...
dialog itu terngiang-ngiang dalam kepala...
masuk kali nie...
entah berapa kali aku asyik teringat perkara yang sama...
bukan tak nak lupakan...
aku pernah mencuba untuk melupakan...
tapi,
hanya sia-sia...
ingatan itu teramat kuat...
lebih kuat daripada kekuatan diri...

Dia sangat berani membuka bicara...
tapi aku...
bangang...
penakut...
pengecut...
sombong...
ego yang amat...
ya tuhan...
mengapa aku tergamam tika dan waktu itu...?
susah sangat kah nak membalas pertanyaan...
hanya serangkap ayat yang diungkapkan...
aduh...

sepuluh saat yang sunyi...
hanya kedengaran angin ramadhan menghembus...
sayu teramat ketika itu...
umpama merestui tragedi yang baru berlaku...
selang beberapa saat...
Dia berlalu...
pergi dari tempat itu...

adakah Dia malu...?
atau Dia marah aku...?
sebab aku tak jawab pertanyaan Dia...
bukan aku tak nak jawab...
tapi...
aku terlalu gugup...
hah...?
aku gugup...?

ya...
aku gugup...

bukan mudah untuk orang membuat aku gugup...
aku mudah untuk bermesra dengan semua orang...
tapi bukan dengan Dia...
sebab...?
entah...
mungkin sebab Dia lain...
lain daripada yang lain...

lain macam mana...?
aku sendiri tidak pasti...
jangan tanya aku kenapa...

dan...
itulah satu-satunya kejadian...
kejadian yang tidak mungkin aku lupakan...
hari terindah yang pernah berlaku...
sepanjang berada di Sini...





3.54 pagi
tempat LSL
entah mode

4 comments:

atom28 said...

jangan paksa untuk melupakannya.
pasti ia akan menghantui.
biarkan ia sendiri.
nanti pasti akan dilupai.
bukan hari ni,esok atau pun lusa.
tapi satu hari nanti.

dah2.ntah pape la ak ngarutkan nikan.ni la pengajaran yang ak dapat drpd membaca manga.hahahaha

fievelski said...

sejak bilakah anda burung2 comel di atas tu yer?

Moon~~ said...

oh.sape org yg bertuah?jangan gugup kawan.peluang tak datang dua kali.

Izuan Idris said...

mana kamu tahu orang itu bertuah...? barang kali Dia adalah orang yang paling malang kerna mempunyai seorang 'peminat misteri' yang pengecut...

peluang itu juga baru saja berlalu... dan tidak mungkin kembali... aduh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails